موقع درس خوندن تمرکز ندارم چیکار کنم؟

قطعا نگهداشتن توجهتون وقت درس خوندن یک چالش بزرگه. تمرکز یک مهارت مهمه که با ممارست و تلاش دائم به دست میاد .اینجا نکاتی به ذهنم اومد که بهتون بگم.

 اول سعی کنین زمان درس خوندن از جای مشخصی برای مطالعه تون استفاده کنین مثلا میز مطالعه یا گوشه ای از خونه که چیزی برای حواس پرتی شما وجود نداشته باشه، توصیه میکنم از دراز کشیدن و لم دادن و.. وقت مطالعتون پرهیز کنین.

دوم اینکه اهداف برای خودتون تعیین کنین، مثلا من میخوام توی یک ساعت و نیم آینده یک درس از علوم و یک درس از مطالعات اجتماعیم رو بخونم. اینطوری ذهنتون منظم میشه و به خودتون انگیزه میدین.

سومین نکته اینه که موقع درس خوندن گوشیتون رو بذارین جایی که در دسترستون نیست و یا روی حالت سکوت قرار بدین، میتونین اینترنتشو خاموش کنین و زمان مشخصی روشن کنین. سعی کنین تو محیطی که تلوزیون یا لپ تاپ هم هست درس نخونین.

چهارم زمان مطالعه باید زمانی باشه که شما بیشترین انرژی رو دارین و میتونین محیط آرومی برای درس خوندن پیدا کنین. درنتیجه درس خوندن رو موکول به زمانهای نزدیک به خواب و استراحتتون نکنین.

پنجم برای اینکه خسته نشین هر 20 تا 25 دقیقه به خودتون یک استراحت 5 دقیقه ای بدین، به این تکنینک میگن تکنینک پومودورو که بهتون کمک میکنه متمرکز بمونین.

ششم اگه تو یادگیری مشکل دارین تکنیکهای یادگیری فعال مثل خلاصه نویسی یا توضیح دادن به خود و... استفاده کنین.

من نکات رو به صورت کلی بهتون گفتم، مطمئنا نکات دیگه ای هم هست که باید در نظر گرفته بشه . امیدوارم که کمک کننده باشه میتونین مقاله افزایش تمرکز در مطالعه تو سایت مطالعه کنین و در آخر اگه نیاز به کمک بیشتر داشتین از مشاور کمک بگیرین.

مهسا بابامحمدی - روانشناس کودک و نوجوان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سوال داری از اینجا بپرس!؟